Ya ALLAH, ya tuhanku


Ya ALLAH ya tuhanku


Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku, tercipta buat diriku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Kukuhkanlah ukhuwah Islamiyah kami…
Agar kemesraan itu kekal abadi…

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seiiringkanlah kami melayari hidup ini…
Ke tepian yang sejahtera dan abadi…
Istiqamahkanlah kami ya Allah…
Demi meneruskan perjuangan kami dalam
medan dakwah yang penuh cabaran ini…
Jika ikatan yang Engkau tentukan ini…
Adalah satu pemangkin bagi kami
Untuk menyambung rangkaian mata-mata rantai…
Penerus perjuangan yang tidak akan terhenti ini…
Maka jodohkanlah kami…
Moga putra-putri kami bias menjadi muslimin dan muslimat…
Pendokong jamaah…
Penggerak gerakan Islamiyyah…



Tetapi ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan…
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh dari pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan peliharalah aku dari kekecewaan…
Jika aku gagal menangkis kekecewaan itu…
Pelihara dan mantapkanlah imanku…
Moga kekecewaan itu tidak menggugat gerak kerja jamaahku…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…

Berilah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…

Pasrahkan aku dengan takdirMu…
Aku redha dengan segala ketentuan dari Mu…
Inilah ujian pentarbiyahan buatku…
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan….
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hambaMu ini…

Ya Allah…

Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaanku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang dhaif ini…
Janganlah engaku biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku kea rah kemaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan sefikrah yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Sama-sama dapat terus bergerak di dalam Jamaah Islam…

Namun begitu ya Allah…

Jangan sekali kali Engkau biarkan cinta ku kepadanya…
Melebihi cintaku kepadaMu…
Sesungguhnya Engkaulah cinta agungku…
Andainya sudah ditakdirkan buatku…
Pendokong Jemaah bukan jodohku…
Mantapkanlah tarbiyah ku…
Agar aku mampu membawanya bersama melalui liku perjuangan ini…
Sama-sama berusaha mendaulatkan Islam…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan soleh dan solehah…
Yang pastinya menjadi asset utama penegak syiar agamaMu…

Ya Allah…

Redhakanlah perjuangan kami…
Berikanlah kami kebahagiaan hidup di dunia dan di akhirat…

Dan peliharalah kami dari azab api neraka…

sumber:  http://lukisanduniaku.wordpress.com/2008/07/25/doa-seorang-kekasih/

Comments

Popular posts from this blog

Like a Penguin love

i think i love you

feel